Thursday, January 31, 2013

A weekend with Jason

Last weekend I spent with Jason. On Saturday we went to Taipei City. Jason lives in Zhongli so that was were we started out. 

Our destination was an exhibition but on our way there we stumbled upon a market place. 

Förra helgen spenderade jag med Jason. På lördagen åkte vi till Taipei. Jason bor i Zhongli så det var därifrån vi startade. 

Vårt mål var en utställning men på vägen dit råkade vi passera en marknadsplats. 



This is a fish stand. Do you see the squids in the lower right corner? 

Det här är ett fiskstånd. Ser du bläckfiskarna i det nedre högra hörnet? 



This is the place where the exhibition was. 

Det här är platsen där utställningen var. 



Inside it was quite big. I wonder how much it costs to heat that place up in the winter. 
But then again. Its never that cold here. 

På insidan var det riktigt stort. Jag undrar hur mycket det kostar att värma upp det här stället på vintern. Men så blir det ju inte så varmt här häller. 




This is what it was all about. 
ALIENS

Det var det här det handlade om. 
UTOMJORDINGAR


The way we are used to see them. 

Så vi är vana att se dom. 


Imagine meeting this guy in a dark alley. 

Föreställ dig att möta den här i en mörk gränd. 


This would be the last thing you ever saw. 

Det här skulle vara det sista du någonsin såg. 


And some cute ones. 

Och några gulliga också. 


This is me trying on Mission impossible. 
And I failed..... 

Det här är jag som försöker mig på det omöjliga. 
Och jag misslyckades... 


On Sunday We made it to some place with Jason's scooter that I don't know the name of. 

På söndagen tog vi oss med hjälp av Jasons scooter till en plats jag inte kan namnet på. 


This bridge was swaying while we walked across. 

Den här bron svingade sig medan vi gick över den. 



This was the building up close

Det här var byggnaden på nära håll. 


But the best part of the weekend was when Jason and I cooked our own squid ball soup. 

With time I will make Jason into a real adventurer.

Men det bästa med helgen var när jag och Jason lagade vår egen bläckfiskbollsoppa. 

Med tiden kommer jag att göra en riktig äventyrare av Jason. 


My Jason. 

Min Jason. 



Stay Awake. 
Love Ove

Var vaken. 
Goa hälsningar Ove









No comments:

Post a Comment