Sunday, January 6, 2013

Fu Guang Shan Temple - Kaohsiung



A while ago I went on a trip. While in Kaohsiung my friend and I went to Fu Guang Shan Temple and this is my story. 

First off all I want to tell you that this temple is more or less two temples, or maybe they are two temples. I don't know, but what I do know is this; IT`S HUGE. 

För ett tag sedan åkte jag på en resa. Medan jag var i Kaohsiung åkte jag och en vän till mig till Fu Guang Shan Templet och detta är min berättelse. 

Först av allt vill jag berätta att det mer eller mindre är två tempel, eller kanske så är det två tempel. Jag vet inte, men vad jag vet är att det är ENORMT STORT. 


This place was like an amusement park for Buddhists, or something of the sort. Its built here cause they have one of Buddhas teeth. A friend of mine told me that they have made it this way so that Buddhism becomes assessable to ordinary people in their ordinary lives. 

Det här stället var som ett stort nöjesfällt för budister. Det byggdes här för att de har en av buddas tänder. En vän till mig berättade för mig att de byggde det här stället på det här sättet för att göra budismen tillgänglig för vanliga människor i deras vanliga liv. 

This guy was standing outside the main gate. 

Den här killen stod utanför huvudingången. 


A Buddhist angel... or something like that. 

En budistisk ängel... eller något sådant. 


ME

JAG


Also Me

Också Jag


My friend Esteban

Min vän Esteban


More of those ... Angels

Fler av de där ... änglarna. 


The big dude at this place. 

Den store killen på det här stället. 


I think this might be the big dudes graduation gown

Jag tror att det här kanske är den store killens examenskläder. 


The temple from a different view. 

Templet ifrån en annan synvinkel. 


The really big dude. 

Den riktigt store killen. 


This is me pointing at the really big dude. I have no idea what HE is doing. 

Det här är jag som pekar på den riktigt store killen. Jag har ingen aning om vad det är HAN gör. 


You get kind of tired after a while. 

Man blir lite trött efter ett tag. 


The second place. 

Det andra stället.


This is the other place in model form

Det här är det andra stället i modellform. 


He was just standing there when I came. Didn't say a thing. 

När jag kom stod han bara där. Sa inte ett ord 


And neither did these guys. 

Och det gjorde inte de här killarna heller. 



This one didn't have time to talk. 

Den här hade inte tid att prata. 


There was a museum with a whole bunch of Buddhas underneath this place. 

Det var ett museum med en hel hög av buddas under det här stället. 





 final destination

Slutgiltiga målet. 


Here I meditated for half an hour. Felt really nice. 

Här mediterade jag i en halvtimma. Kändes riktigt trevligt. 


Then it was time to go back to the city, but I did turn my head for a last look before I walked out into the streets. 

Sedan var det dags att åka tillbaks till staden, men jag vände mig om en sista gång innan jag gick ut. 

Was a great day. 

Var en fantastisk dag. 

Stay awake. 
Love Ove

Var vaken 
Goa hälsningar Ove



No comments:

Post a Comment