Saturday, January 5, 2013

Jinmen - Post 186


Jinmen (Kinmen)
 Post 186

After 3 months of chinese I had a week of. I decided to see a little bit of the country when the opportunity presented itself.

Efter 3 månader av att kinesiska studier hade jag en vecka ledigt. Jag beslöt mig för att se lite av landet när möjligheten infann sig. 

The first stop of three was Jinmen (Kinmen). I mostly went there because that's where Jason is stationed. He is there at the moment because he is doing his military service there.
Det första stoppet av tre var Jinmen (Kinmen) Jag åkte mest dit för att Jason är stationerad där. Han gör lumpen just nu. 

Jinmen is by the A. As you see its very close to mainland China.
Jinmen är vid Aet. Som ni kan se är det väldigt nära fastlandskina.


Jason only had one day off though so the first day I spent together with a scooter that did 100km/h. Man that was allot of fun.
Jason hade bara en dag ledigt så den första dagen spenderade jag med en scooter som gjorde 100km/h. Det var kul :) 

I started out at my hotel, went to the city. Then I drove north and on my way back to the hotel I went to a memorial hall.
Jag började vid hotellet och stack sedan till staden. Efter det körde jag norrut och på vägen tillbaks till hotellet åkte jag till en minnessal. 

This is me and my helmet.
Det här är jag och min hjälm


General Hati.

Just a cow of some sort :) 
Bara en ko av något slag. 

They have amazing trucks here.
Dom har underbara lastbilar här. 

I liked all the colors of these crates. 
Jag gillar färgerna de här lådorna har.

An old portal. (the one in the back) 
En gammal portal. (den i bakgrunden) 

There were many of these stores in the city. 
Det var många liknande butiker i staden.

I ate a fish ball soup at this restaurant. It tasted good.
Jag åt fiskbollssoppa i den här restaurangen. Smakade gott.

An old street and a black cat. 
En gammal gata och en katt. 

An old regiment
Ett gammalt regimente

Inside the regiment
Inne i regimentet


Someone didn't do what the general wanted him to do.
Någon gjorde inte vad generalen ville att han skulle göra.

Another prisoner
En annan fånge.

An old soldier.
En soldat.

The general and his closest men.
Generalen och hans närmaste män.

I saw this little statue. I thought it might look good in profile.
Jag säg den här lilla statyetten. Jag tänkte att den kanske skulle göra sig i profil.

Still inside the regiment.
Fortfarande inne på regimentet.

Now I'm outside again and there I saw this dog.
Nu är jag ute igen och där såg jag den här hunden.

I parked my scooter close to this Temple.
Jag parkerade min scooter nära det här templet.  

A Memorial Hall.
En minnessal.


When Jason and I went to eat some food this little kid came up and started talking to us. First I made drawings of the animals he mentioned, and then he started to draw. 

What you are looking at is a Virus (top left), a swan (bottom left). My drawing of him ( in the middle) Jason is next (By the big guys feet) and then its me (the jellyfish looking guy) As you can see he put allot of time and effort into drawing my eyes and glasses.  :) 
As we were leaving the restaurant he called out to me
- SEE YOU TOMORROW!
När Jason och jag gick ut för att äta kom den här lille killen fram till oss och började prata. Först ritade jag de djur han namngav och sedan började han rita. 
Vad du tittar på är ett virus (upp till vänster), en svan (ner till vänster) Min teckning av honom (i mitten) Sedan kommer Jason (bredvid den store killens fötter) och sedan är det jag (den som ser ut som en manet) Som du kan se har han lagt ner mycket tid och kraft på att rita mina ögon och mina glasögon. :)
När vi lämnade restaurangen hörde vi honom ropa. 
- VI SES I MORGON!

I didn't go back the next day though. I flew to Kaohsiung. 
Jag gick inte tillbaks nästa dag dock. Jag flög till Kaohsiung.

No comments:

Post a Comment