Saturday, January 5, 2013

Update Post 185


Update
Post 185

Hi.
Today I was up on the sixth floor of the building where I study chinese. All off a sudden it felt like everything moved in a very strange way. I was not alone feeling this. My friend Esteban from Mexico also felt it. It was over in just a second, but we both felt it. I have looked on the internet to see if there was an earthquake in this area but I haven't been able to find anything. I did however read that farther south in Taiwan there was a 4.6 earthquake two days ago.
My final exam in chinese is getting closer and I am quite confident that I will pass. Maybe not in the way I usually pass my tests, but with enough points to pass it at least.
Jason is in the military now and he is stationed on an island 2 km away from the chinese mainland. Because of this he will only come back to Taiwan every 2,5 months. I'm not to happy about that, but things are the way they are and all I can do is to accept it and to choose who I want to be in regard to it. I choose to spend my time studying (I do that allot) swim, eat and sleep. Yeah that is pretty much my life at the moment.
Two weeks from now I will have a weeks brake and I am thinking about going on a little road trip. I think about packing my backpack and just take a bus somewhere. I will start by going east I think. That will give me an opportunity to make some nice posts. At the moment I mostly study.

Hej.

dag var jag uppe på sjätte våningen av byggnaden där jag studerar kinesiska. Plötsligt kändes det som om allt rörde sig på ett mycket märkligt sätt. Jag var inte ensam om att känna det. Min vän Esteban från Mexiko kände också det. Det var över på bara en sekund. Jag har kollat runt på internet för att se om det varit en jordbävning i detta området, men jag har inte kunnat hitta något. Jag läste dock att längre söderut i Taiwan var det en jordbävning två dagar sedan på 4,6 på rischerskalan. Mitt slutprov för den här teminen kommer allt närmare och jag känner mig ganska säker på att jag kommer att klara den. Kanske inte på det sätt jag passerar brukar klara mina prov, men med tillräckligt höga poäng 
för att få godkännt åtminstone. Jason är i det militära nu och han är stationerad på en ö 2 km från det kinesiska fastlandet. På grund av detta kommer han bara tillbaka till Taiwan var 2,5 månad.  Jag är inte glad över det, men saker och ting är som de är och allt jag kan göra är att acceptera det och välja vem jag vill vara i förhållande till det. Jag väljer att spendera min tid med att studera (det går jag mycket) simma, äta och sova. Så är mitt liv just nu. Två veckor från och med nu kommer jag att ha en veckas lov och jag funderar på att dra på en liten resa. 
Jag tänkte att jag skulle packa min ryggsäck och bara ta en buss någonstans. Jag börjar med att dra österut tror jag. Det kommer att ge mig möjlighet att skriva några fina bloginlägg. Just nu studerar jag mest.

Some weeks ago...
Några veckor sedan...
an old street
en gammal gata

I tried sugar cane juice
Jag provade sockerrörsjuice.

Amazingly tasting fishballs.
Fantastiska fiskbollar.


Stay awake
Love Ove

Var vaken.
Goa hälsningar Ove

No comments:

Post a Comment