Tuesday, February 5, 2013

Kaohsiung day 3

When I went to Kaohsiung last November i spent the last couple of hours at a place called the lotus lake.. or at least I think it was called the lotus lake. 
Here are some photos from the place. 

In the lower left corner - Esteban

När jag åkte till Kaohsiung förra november spenderade jag de sista timmarna vid en liten sjö som kallas lotussjön... eller det är åtminstone vad jag har för mig att det hette. 
Här är några bilder ifrån stället. 

I nedre vänstra hörnet - Esteban


Jason told me that they build bridges this way to look like dragons. 

Jason berättade för mig att de byggde broar på det här sättet för att de skulle se ut som drakar. 


Pagodas

Pagoder


One was a dragon pagoda
One was a lion pagoda. 

En var en drakpagod 
och en var en lejonpagod


You could enter it. 

enter the dragon....

Du kunde gå in i den. 

enter the dragon... 






We went up the dragon Pagoda. 

Vi gick upp i drakpagoden.



 And this is what we saw

Och detta är vad vi såg





This is the Lion pagoda seen from the dragon pagoda. 

Det här är lejonpagoden sedd ifrån drakpagoden.


How about having one of these on you roof? 

Hur skulle det vara att ha en sådan här på taket? 


There were many of these docks

Det var många sånna här bryggor






This is me. 

Det här är jag.


And this is Esteban

Och det här är Esteban


Now some black and whites

Nu några svartvita




The good thing about going places with a friend is that you get photos of your own beautiful self as well  :) hehe

Det bästa med att dra till platser med en vän är att du får bilder på egna vackra ansikte också. :) hehe 





And here some Lotus flowers

Och här kommer några lotusblommor






Later on I had a dessert. Its not as great as it looks. 

Lite senare åt jag en dessert. Men den var inte så god som den ser ut att vara. 


I had a great time in Kaohsiung. 
Thanks Esteban :) 

Jag hade en trevlig tid i Kaohsiung. 
Tack Esteban :) 


Stay awake
Love Ove

Var vaken
Goa hälsningar Ove





No comments:

Post a Comment