Tuesday, February 19, 2013

Chinese New Year with Jason

Hi there. It was quite a long time since I wrote anything on here. Close to 2 weeks I think. The reason is that I was in Zhongli with Jason over the Chinese New Year. I had time of from school because my term was finished and Jason had 9 days of from the military. 
This is our 9 days together. 

Hej där. Det var ett ganska långt tag sedan jag skrev någonting här. Närmare 2 veckor tror jag. Orsaken är att jag var i Zhongli med Jason över det kinesiska nyåret. Jag hade ledigt från skolan då min termin var över och Jason hade ledigt ifrån militärtjänsten. 
Det här är våra 9 dagar tillsammans. 


One day we went bowling. I won one game and Jason won one. Everyone was happy. 

En dag åkte vi och bowlade. Jag vann en match och Jason vann en. Alla nöjda och glada. 


As you can see the equipment wasn't the newest around. 

Som ni kan se var inte utrustningen den nyaste som finns. 


Because I spent 9 days with Jason there will be quite some photos of him. 

Eftersom jag spenderade 9 dagar med Jason så kommer det att bli en hel del bilder av honom. 


I have told Jason that I want to do stuff. Not only sit around. Because of this Jason took me out on a bike ride... in the rain :) I loved it. We biked about 20 km. 

Jag har sagt till Jason att jag vill göra saker. Inte bara sitta stilla. Av den anledningen tog Jason med mig på en cykeltur.... I regnet :)  Jag gillade det skarpt. Vi cyklade ca 20 km. 


On the Chinese New Year Jason's grandmother made this food. 

På det kinesiska nyåret lagade Jasons farmor den här maten. 


One day we went to an arcade. It was allot of fun. Jason was better than me on the drums. 

En dag gick vi till en arkad. Jason var bättre än mig på trummor. 


One day we went to an amusement park by scooter. By an toilet I found this sign. I wonder if it is your ability to aim or your size they are thinking about.

En dag åkte vi moped till ett nöjesfält. Vid en pissoar hittade jag den här skylten (Gå närmare även om du har gott självförtroende) Vad är det dom syftar på? Pricksäkerhet eller storlek? :)



Here we are at the amusement park. Jason tries to figure out where to go. 

Här är vi på nöjesparken. Jason försöker fundera ut vart vi skall gå. 


Here is the entrance to the sultans castle. Quite nice I must say. 

Här är ingången till sultanens slott. Ganska fint måste jag säga. 


This is one of the few things that Jason went on together with me. He doesn't really like stuff like this, so I am very grateful that he went there with me. 

Det här är en av de få saker som Jason åkte tillsammans med mig. Han gillar inte riktigt sådana här grejer så jag är tacksam för att han tog med mig dit.


After some really nice rides it was time to go back home. Here are some final photos of the sultans castle. And some of me and Jason. 

Efter några riktigt trevliga åkattraktioner var det dags att åka hem igen. Här är några avslutande bilder på sultanens slott. Och några på mig och Jason. 






We also played allot of Wii. That was allot of fun. 
I also read allot. I have started on a book called Eragon. For everyone who like fantasy I can recommend it allot. Read the first book ( I think there are 3 of them) in less than a week. 

Vi spelade också ganska mycket Wii. Det var grymt kul. 
Jag läste också ganska mycket. Jag har börjat att läsa en bok som heter Eragon. För alla er som gillar fantasy så kan jag rekommendera den starkt. Jag läste den första boken (jag tror det är 3 allt som allt) på mindre än en vecka. 


Well thats all folks. 
Stay awake
Love Ove 


Det var allt gott folk. 
Var vaken. 
Goa hälsningar Ove. 


你好。我會寫一點兒中文因爲我覺得這個事一個很好的練習。
我知道我的中文不太好。 如果你看得懂我的句子,我很高興。
新年快樂
莫利斯 = 我的中文的名字 

No comments:

Post a Comment