Thursday, April 11, 2013

So whats up?

Hi there. Was a while since I wrote a blog post on my computer. I have joined the modern people and bought me a smart phone. It turns out this blog place has an app. I guess there are apps for everything. Today I did my taxes with the help of an app. Imagine that. I'm sitting in my room in Taiwan and do my taxes in Sweden. 

Hej där. Det var ett tag sedan jag skrev ett inlägg med min dator. Jag sällat mig till de moderna människorna och köpt mig en smartphone. Det visade sig att det här blogstället har en app. Jag antar att det finns appar för allt nuförtiden. Idag deklarerade jag med hjälp av en app. Tänka sig.. Jag sitter i mitt rum i Taiwan och deklarerar i Sverige. 

你好。這個次我寫中文。在這裡我有的時候我用我的手機寫了。今天我用我的電腦。

Jason is still in the army and I am still studying Chinese. I will go back to Sweden over the summer. Work a little bit. Jam with my band a little bit. Fly fish a little bit and then Jason comes to join me. He will be done with the military by then, and then he´ll be all mine.... or.... hehe..... I guess its more like I will be all his. 

Jason är fortfarande i det militära och jag studerar fortfarande kinesiska. Jag kommer att åka tillbaks till sverige över sommaren. Jobba lite. Jamma med bandet lite. Flugfiska lite, och sedan kommer Jason. Han kommer att vara klar med det militära då, och då är han helt min.... eller.... hehe.... jag antar att det är jag som är helt hans. 

現在世明在勞役。我學中文。夏天的時候我會回國。我會工作。我會唱歌。我會釣魚。以後世明會到瑞典去。那時閒他勞役做完了。 那時閒他是我的。還是我是他的。



Had a midterm today. Think I did well. Then I went home and baked some bread. Used a technique that I saw on TV once. The bread became so soft it´s hard to cut. It tastes good though. Coconut bread. Have you ever tasted that? 

Jag hade mitt-terminsprov idag. Jag tror det gick bra. Sedan gick jag hem och bakade bröd. Jag använde en tecknik som jag såg på TV en gång. Brödet blev så mjukt att det knappt går att skära. Det smakar gott dock. Cocosnötsbröd. Har du någonsin smakat på det. 

今天我寫了考試。我覺得我寫考試,寫得很好。下課以後我回家做麵包。 那個麵包很好吃。麵包裏有椰奶。你吃過了嗎。 


This Saturday I will shot the scenes for a movie my class and I are making. I am the director, cameraman and a shy waiter. I will post it here when its done. It´s part of a competition. The more hits we get on it on Youtube, the bigger the chance we will win. I do hope you will watch it, like 100 times. 

Den här lördagen kommer jag att filma scenerna till en film jag och min klass gör. Jag är regissör, kameraman och en blyg servitör. Jag kommer att lägga upp den här när den är klar. Den är del av en tävling. Ju fler träffar vi får på den på youtube, desto större chans att vi vinner. Jag hoppas att ni tittar på den typ 100 gånger. 

星期六我跟我的中文課一起會做一個電影。我做那個電影因爲這個大學有一個賽事。 我們做那個電影以後我希望你會在youtube看我們的電影。如果你看那個電影, 看得差不多一百次,我們可能那個賽事贏了。


Until the next time., 
Stay awake. 
Love Ove

Tills nästa gång. 
Var vaken
Goa hälsningar Ove 

再見
莫利斯

No comments:

Post a Comment